tisdag 27 juli 2010

Wod 100727

Cykeln till jobbet idag med. Nu ska jag köra 10min LCCJ med 20kgs kettlebell. En arms clean and jerk med ett handbyte på 10 min(!) det var tufft! Jag fick ihop 68 reps. 20 kg är mer än vad man tror. Det är den grenen som kommer att vara på kvalet. Kvalet ja, Min träning har alltid baserats på att det ska vara kul, ro givande och i bland urladdande. Det ska helt enkelt vara roligt och på mina egna villkor. Blir det för mycket press eller att jag tränar av fel anledningar tappar jag sugen direkt, jag vet inte om det är prestations ångest, men jag känner bara hur lusten rinner ur mej. När jag gör något vill jag att hela jag är med, därav ledordet Ab imo pectore( latin för , av hela mitt hjärta) och det har jag tappat känner jag, så jag vet inte om det blir något kval, jag försöker övertala mej själv att det inte se det som en tävling utan mer som en tränings erfarenhet och att få vara med om starten för Kettlebells SM. Vi får se..måste hitta tillbaka till motivationen först. Så ser ni mej på gymmet påminn mej gärna om att det är kul med träning!

Ab imo pectore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar