måndag 19 juli 2010

Nästan ett maraton

Yeeeeesss!!! Idag har jag avverkat sträckan Lidingö-Åkersberga! Springandes! Laddningen inför löpningen bestod av 3 skivor fläsk kött, ca 400g potatisgratäng och 200g polkachokladkaka vilket sköljdes ner med Cola. Ville äta gott innan så att jag var säker på att jag skulle bli ordentligt mätt. Eftersom jag stack vid 7-tiden åt jag bara 2 äpplen och drack vatten innan och nötter/torkad frukt ungefär halvvägs. Lite GPS strull och knä svaj men fram kom jag. Ca 40km!! och 4 1/2 tim tog det. Allt kändes bra fram till sista milen, Underlaget är asfalt i 3 mil sen blir det sprängsten(!) sista milen, tyvärr märkte jag att mina knän tog stryk av det och var tvungen att gå i utförs backarna och spring/gå omvartannat enligt intervallen 20/5min från ca 30km. Sista kilometrarna blev det att gå för att inte förstöra knäna. Men jag gjorde det!!! Jag tog mig hela vägen och inom utsatt tid. Jag hade räknat på ungefär 1tim mile. Halvvägs fick jag en känsla av att höger knä skulle hoppa ur led( har en ca 10 år gammal skada på det knät) Men med lite jedi mind kontroll försvann den känslan. Lillans röst ekade också i huvudet under sista delen, -Pappa! Ge ALDIG upp! Vem kan stanna då? Väl framme märkte jag att Runkeeper appen jag använder för att mäta distans och tid drar så mycket batteri att telefonen la av någonstans runt 33km, surt! Efter lite bad och återhämtning åt jag ett par korvar och drack Cola! Strechen var försiktig och kommer att återkomma under kvällen och morgondagen. Stolt är jag iallafall, men innan nästa äventyr ska jag nog knäcka 42km gränsen..

2 kommentarer:

  1. titta, nu kan jag kommentera =)

    riktigt starkt jobbat rick!

    SvaraRadera
  2. =) Tack! Det var kul, hoppas nu bara att knät läker bra till den 15e aug( lidingö triathlon)

    SvaraRadera