tisdag 10 augusti 2010

ADAMBROWN


Wow! Vilken WOD!! Det var något i monster väg! Hela dagen i dag har varit super kul! Hade planerat att med Kaptenen kolla den lokala skidbacken då vi funderar på att göra något kul med backlöpning. En lätt löp tur på ca 2km till backen för att sedan ta en tur uppför. Backen har en fallhöjd på ca 70m och vägen vi tog upp var en downhill bana, så den gick alltså inte helt uppför. Vi uppskattar längden vara ca 100m och det tog 2,29min. Målet var att hålla sig löpande hela tiden vilket vi båda gjorde. Lite snack och sen tillbaka till gymmet igen. Intag av mat för att sen följa upp med en legendarisk WOD från Crossfit HQ. Den där Adam måste varit en sjuhelvetes kille! Han förtjänade nog all vår svett och ansträngning. Även om vi skalade ner vikterna så var det en otroligt tuff WOD. Vi lyckades också få det hela på film som vi tittade på senare med många skratt, men det var otroligt bra feedback! Har aldrig filmat mej själv när jag tränat förut och det gav väldigt mycket nyttig info. Både jag och Kaptenen gör många roliga miner och kropps språket talar för sej själv. WODen var; på tid 2 varv av:
  • 100kg marklyft x24 reps
  • Box jumps x24 reps
  • Wall ball shots x24 reps
  • 70kg Bänkpress x24 reps
  • Box jumps x24 reps
  • Wall ball shots x24 reps
  • 45kg frivändning x24 reps
Marklyften blev skalade igen till 70kg och bänkpressen till 50kg, det var helt enkelt för tungt. Ricky slutade på 25min och Kaptenen på 25,43min Gott och väl godkänt!

Filmen kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar