torsdag 19 augusti 2010

Lång promenad

Satt en stund i hallen och skrev program. Körde sen ett KB pass jag satt ihop.

30/30

30sek av varje övning i 4 varv med 30sek vila mellan varven.
  • KB swingar/ Armhävningar
  • KB swingar/ Marklyft
  • KB swingar/ Knäböj
  • KB swingar/ Sträckbänk
Körde med 16kg KB på swingarna, sträckbänk och knäböj. På marklyften tog jag 16kgx2. På eftermiddagen sjukgymnast besök.
Efter besök hos sjukgymnasten har vi kommit fram till att det troligtvis är muskler som trycker på ischasnerven som i sin tur orsakar smärtan. Strech av fram och baksida lår samt höjftböjaren. Då jag inte får ont när jag ordentligt varm kan jag utan problem göra sådana rörelser som jag får ont av så länge jag är varm. Det är bra. Återbesök om 2 veckor. Jag tycker alltid det är kul att få chansen att lära mej mer om hur kroppen fungerar och hur man kan lära sej identifiera och motverka problem och skador.


Resultat är inte garanterade, dom är förtjänade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar