tisdag 3 augusti 2010

Fight gone bad


Efter en tidig cykelfärd hem från jobbet och en god sömn lyckades jag hitta tid att klippa mej tillslut! Sen blev det ner till hallen för att möta upp Kaptenen. Han har lyckats få med sin chef på ett av våra pass. ( chefen är inte mycket för kondition utan mest traditionell styrketräning ) Vad jag förstår så krävdes det en del övertalning. Fight gone bad blev det som fick starta chefens HiiT ( high intensity interval training) karriär. 5 övningar x 1min x 3 varv med 1min vila mellan varje varv. Ett varv består av, rodd, upphopp på låda, thrusters(knäböj till axelpress) sumo deadlift ( breda marklyft till hakan ) och wall ball shots( kast av medicin boll upp på väggen för att sen fånga i ett djupt knäböj) För att få en mätbar siffra räknar man ihop alla repetitioner( kalorier för rodden) till en summa. I mitt fall blev det idag 410 repetitioner, förra gången hade jag 348 repetitioner. Så jag är väldigt nöjd. Dock var lådan vi hoppade upp på lite för låg för att det ska vara godkänt. Chefen kämpade på bra och var nöjd med sin insats. Strax är det upp på cykeln och i väg!





"My name is Sue, how do you do?" -Johnny Cash, The man in black

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar