måndag 2 augusti 2010

Wod 100802

Gott att vara tillbaka på gymmet och instruera, jag känner att glädjen i träningen är på god väg tillbaks. Glädjen i att få inspirera och motivera motionärerna är oxå någonting jag har saknat känner jag. Det känns skönt att lämna en leende motionär i gymmet, en person som ser på utmaningen att börja träna eller utmaningen att ta sig an en svårare övning med glädje. Kanske bara byta övningar i ett redan fungerande upplägg för just den personen. Eller att få nån att svettas och ta i riktigt ordentligt, mer än vad dom trodde fanns kraft till i sina egna kroppar. Det är riktigt kul!

Jag själv körde LCCJ ( long cycle clean and jerk ) med 16kg kettlebell. Tiden är 10min och endast ett handbyte. jag fick ihop 90 repetitioner sammanlagt. Det kändes riktigt bra. Vänstern är lite efter som vanligt men det funkar. Nästa gång ska jag börja med vänster istället för höger som jag brukar, får se om det mentalt blir bättre. Nu väntar en cykeltur till jobbet.

"Bättre ut än in" - Shrek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar