söndag 15 augusti 2010

Racedag!

Då var det dax!, Lidingö Triathlon på Södergarn med omnejd. 850m simning 2mil cykel och 5km löpning allt detta i terräng. Alltså ingen flak välpolerad yta, stockar och stenar, gegga och rötter mitt i skogen med andra ord. En helt ok temperartur på ca 20-22 grader i luften och 18-19 i vattnet. Uppvärmningen började ca 1tim innan start och det var mest 3x3 och uppvärmningen till Cirkelfysen. Öppna höfterna och smörja leder. Jag har från början redan bestämt mej för att köra mitt eget lopp. Allt ska vara kul. Och det var det, ser ut som om jag förbättrade min tid från förra året med ett par minuter. Starten var lugn men jag kunde helt klart känna att pulsen gick upp ett par slag. Väl i väg är det som en stor kokande kittel, Ben, armar, fötter och händer överallt! Cykeln är inte helt utan besvär då det är ganska trångt i spåret, det är många gånger man kan/vill köra om men det finns inte plats till att säkert göra det. Som vanligt är det löpningen som är svårast, det känns nästan som 5km är för kort, efter ca 3,5km släpper det i benen. Innan det känns det som man springer i gele. Otroligt tungt! Men runt 3,5 släpper det som sagt och då känns det som man kan springa bra mycket längre. Mitt största fan var där såklart, hon tog min hand och sprang med över mål linjen! Stort! Lätt träning följer i morron.

"Our greatest glory is not in never falling, but rising every time we fall" - Confucius



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar