torsdag 2 september 2010

Stärkande

Att vara väl förbered är alltid en fördel. Efter en vinter och vår med en hel del förändring har jag nu äntligen landat och tycker att allt flytter på ganska bra. En av de bästa sakerna som har hänt är att jag kunnat identifiera mina svagheter mer, bra? kanske inte kan man tycka men det är det faktiskt. Det är nu lättare att jobba på svagheterna och bli starkare snabbare och bättre.

  • Bensträck 3x10 50kg
  • Lårcurl 3x10 50kg
  • Rygglyft 2xmax med 10kg
  • Höftlyft 2xmax

Har även under arbetspasset gjort 10 pullups per timme, allt som allt blir det 120st! För mej är det stort, pullups har varit en svår övning för mej, jag har inte riktigt fått in tekniken förrän ett par månader sen. Men nu går det bra, 10 pu´s i en följd är inget problem längre. Efter som det var under arbetstid hade jag ca 6 kg extra på mej i form av arbetskläder och utrustning.

Under nästa arbetsperiod ska jag göra 5 handstående armhävningar per timme.

Greas the groove!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar