tisdag 8 februari 2011

Åter på bloggen

Nytt är kul och i dag kom medicinbollarna!
Mycket nytt är på gång, jag har börjat träna på Stockholmsatletklubb. En tyngd och styrkelyfts klubb med gammla anor( Hoa-Hoa tävlade för klubben under 70 talet) En väldig massa kunskap och erfarenhet finn i dessa väggar och Gruvan är ett ställe jag trivs på.

I dag körde jag en medicinbolls kombo; 1min wallball shots/ 1min ball slams 1 min vila x 4 vändor. Bollens vikt var 7 kg, wallball målet var helavägen upp i taket( 4m ) dom sög hårt på benen och slamarna tog såklart på axlar och bål. En kort vila sen rodd. 250m under 50 sec följt av 50 sec vila x 5 varv. Om 250m tog mer än 50 sec = 4 burpees per sec i straff. Jag höll mej inom gränsen så det blev följdaktligen inget straff =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar